Vand - 12 mdr.

9. november 2020

Alder:
12 mdr.

Vand - 12 mdr.

Hej igen Helen

Jeg har for ikke så længe siden skrevet til dig vedrørende vand i sutteflaske.

Vi lyttede til dine råd og fjernede vand i sutteflaske om aftenen til grøden, hvilket han ikke sagde noget til. Vi luner stadig vand til koppen, hvilket er okay, formoder jeg? Vi købte også straks en drypfri kop.

Udfordringen er, at vores søn slet ikke får nok væske. Han har okay med våde bleer, men når jeg læser mig frem til, hvor meget væske han egentlig skal indtage, er det langtfra nok. Hvor meget vil du anbefale, at han drikker?

Vi stiller både koppen og en drikkedunk, som han selv kan drikke af, når ...

Annonce

... han leger, ligesom vi tilbyder ham vand ofte, men han afviser næsten altid. Den drypfri kop var kun et hit de første dage, selvom vi tilbyder ham vand af koppen hver dag og hele dagen.

Han er begyndt at vågne op igen om natten og efterspørge vand, selvom han ellers som tidligere skrevet, har sovet igennem i mange måneder. Vi prøver med nus, men vi kan klart høre forskel på, om han er tørstig eller bare skal hjælpes videre i søvnen, hvilket han meget sjældent skal.

Hvad gør vi herfra, hvis vi skal bort fra natteroderiet grundet tørst? Har du andre gode råd til, han kan få væske nok?

Venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre